Selasa, 23 November 2010

Kerna ''CINTA'' dirimu ku lepaskan..

Filem:
Dunia ini ibarat pentas lakunan,manusialah pelakonnya,
Pengarah utamanya Al-Quran,As-sunnah skripnya,
Malaikat jurugambarnya,Islam jalan ceritanya,
Kiamat itu kesudahan pengambarannya,
Padang masyar tempat terima pengiktirafan,
Rasulallah pelakon terbaiknya,
Allah jurinya,Syurga dan Neraka trofinya..

hrm,,begitulah status y d'share mmbe fa at fb..itulah guma kwn kn..kalau lupa d'ingatkan..
haih~ntah pape la aq nie..cam tukul n pahat jer..skali ingat skali jalan..x bleh bla lansung..
ble keadaan manuskrip2 cmni datang..dalam hati nie wujud eleman2 rindu..hrm,,knpe la aq dh jd makin x betol akhir2 nie..tolonglah..aq betol2 rindu pd keaadaan dimana cuma ketenangan sahaja yang menemani..
hoho ayat aq memang x bleh bla..apalah guna kata-kata manis,b'puitis,b'falsafah,b madah..??kalau hasilnya masih sama yerp?adoi la..kadang2 aq rasa macam d'tertawakan oleh diri sendiri..
x paham??
cuba baca ayat yang pernah dikarang oleh aq sendiri pada umur 15tahun..
-Buktikan Cintamu-
Andai benar dikau menyintaiku
pastilah dikau akan rela terkorban,
Andai benar cinta kasihmu untukku
pasti dirimu tidak mampu bergembira sentiasa,
Aku bukannya tidak mahu kau gembira,
Tapi aku mahu kau buktikan kata cinta,
Aku bukan tidak mahu kau mengejar dunia,
Tapi aku gerun dan takut andai dikau binasa,
Aku bukannya ingin mengongkongmu,
Tapi hadirnya aku untuk kau mengecapi bahagia,
Sesungguhnya dikau pasti tahu..dan
mengenali diriku..
Akulah agamamu yang dicintai..
jd..nak mintak tolong..korang tego2 la aq klu aq dh t'lalu melalot..walaupun first2 nyer sakit hati tp..tu la ubat pling mujarab..baikilah,jika tidak mampu tegurlah,,selemah2nyer mmbnci dalam haty..(tp klu kowg bnci dlm haty..aq x kan taw..) so lg elok korg tego dpn2..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

trimax